streda 30. marca 2011

Waterloo, Iowa

"Cez prekazky ku hviezdam.."



Po 7mich hodinach cestovania, po zastaveni pri hlavnej ceste, lebo batovi trebalo ist na toaletu, po pozerani filmoch v aute a po zastaveni v Sandwich bare, sme konecne prisli do Iowi, do mesta s menom Waterloo :)


Pri dverach nas cakal hostdad, a pak sme po privitani sli do domu, poukzaovali mi dom, kde moj otec ma apartman, pretoze pracuje v tomto meste ako chief of police..po dlhej ceste som si lahla na atrac, ktory na mna uz cakal na zem.. inak sranda, celom dome nema moj hostdadpostele, takze co vojdete do izby, to najdete matrac na zemi.. skoro ako v Japonsku, Thailande, ale tako rozlicnych krajin:) a ak sa pytate ako sa mi spalo, vazne super.. zalahla som do postele o pol 8mej, a tak super som sa vyspala, ze koniec :)


Rano som a po neskutocne dlhej, unavnej a chladnej zime zobudila do lnecneho, krasneho rana.. bola som oddychnuta, plna energie a pripravena spoznavat krasy Waterloo:)Ked som sla rano do kuchyne, vsetci boli uz hore, sestra sa pripavovala na pohovor..hned som sa im pozdravila, mamca s mckenzie boli v kupelke, takze mamca sa na mna hned usmiala a mcKenzie ma ako obykle odignorovala a robila si svoje.. Po sprche a ranajkach sme sa vybrali na sestrin pohovor..presnejsie ona sa vybrala a my sme cakali v aute..ked sestra odisla z auta, tak som sa spytala mamci co sa deje, preco je dneska taka mrzuta.. mi povedala zevraj bola nervozna z pohovoru, tak reku ze okej.. ked sa sestra vratila, tak mala aky divny pocit z tho pohooru, ale kedze so mnou uz kominukovala tak som si myslela ze vsetko je v pohodicke.. ved viete aka som ja.. priatelska, rozpravam sa s ludmi ako casto sa da..lenze ked som videla ze uz stratila neskor zaujem tak som to uz vsetko nehala tak..

Neskor sme sli rovno do jedneho shopping mall, kde sme sa zdrzali na nakupovani nejakeho oblecenia.. ja som si hodila nejake kratke tricka do kosika.. a kedze sme boli v casti pre teenagerov spolu s mojou sestrou, snazila som sa z nou komunikovat, lenze ocividne nemala znova zaujem.. a poviem vam, ze takto to funguje uz pekne dlho.. takze sme boli ticho.. pak sa zobrala, nic nepovedala a sla hladat cez cele nakupne stredicko mamcu.. a obchod velky, tak no som zostala sama.. nasla som ich az po hodine a pol skoro pri pokladni a ked som sa pozrela na sestru, tak ta mala v ociach viac nez jed a nenavist..

okej. prislo sa domov a ja s hostdad a hostmom, my sme sa vybrali na Elvis Presley Show, sestra povdala ze jej sa nechce, tak ostala doma s malou sestrou a bratom..


ked sme prisli na miesto, hned som vedela ze bude sranda:) usadili na na v.i.p. miesto, hned ku javisku, takze fotky co som nafotila, su uzasne. a nejde len o to.. proste atmoska bola uzasna, zabavala som sa s mamcou a ocinom, dostala som njake odznaky od akoze "elvisa", uzili sme si 4 hodiny alebo viac pocuvanim 9 elvisov.. tito 9ti elvisovia boli najlepsi elvisovia z celej ameriky, kazdorocne sa tu v meste kona takato sutaz, takze to bolo naozaj skvele.. spevaci uzasni, a cesta akou napodobnovali elvisa bola nezamenitelna :) nohavce dole so "zvonom", kilo make-upu na tavri, takze fotku ktoru mam s jednym elvisom je taka ze ja som biela ako stena, co vlastne nie som, ale v porovnani s tym co mal na tvari, to bol cernoch a beloska..divne. ale spevak to bol naozaj dobry :)) .. tak.vystriedali sa 5, cez prestavku spieval elvis z roku 2009 a po prestavke dalsi 4.. cez prestavku som fotila povecine, elvisov, zeny co miluju elvisov, a nakoniec zopar fotiek aj mna s nimi :)

viete co bolo vtipne? ze popri tom ako elvisovia spievali, starsie damy chodili ku javisku a cakali na "sal", ktory daval elvis kazdej zene, ktora chcela, alebo az dokym sa saly nemimuli.. celkom sranda, ako keby ste videli opak justina biebera a malych dievcat 14rocnych , ktore zasnu po tom aby sa ho mohli chytit :) take nieco, iba 4o rokou starsie.. ale tak sranda vam poviem, ta bola na mieste.uzasny vecer v spolocnosti starsich ludi, asi som bola najmladsi ucastnik :)

Domov sa dorazilo o pol 12tej vecer, sestra uz v posteli, na noc dorazil brat co je na vyske aj s kamosom, ktori rano vyzdvihli brata a sli na bratov apartment vo Wisconsine..

Druhy den rano sme vyrazili na obzeracku domov, pretoze moja rodina tu chce kupit dom, stahuju sa v Juni.. Predtym sa slo do kostola, teda ak sa to tak da nazvat..mala budova kde sa ludia zhromazduju kazdyu nedelu, rozpravaju sa o viere, piju kavu a jedia kolaciky a spievaju a vyznavaju ich vieru..bolo to zaujimave a odlisne od toho co som doteraz videla.. niektori ludia dvihali ruky do vysky, pretoze mohli citit Boha tam pri nich.. a poviem vam, mne sa to zda nemozne, ale oni to asi naozaj pocituju.. je to neuveritelne.a pre mna stale aj bude..Proste ludia necitaju Bibliu, nespievaju zo spevnikov, spievaju pesnicky o Bohu, tlieskaju pri tom,spievaju, placu a veria.to je pre nich najdolezitejsie.

---

Po kostole sme vysadili sestru v jednom obchode, mala sa tam stretnut s babmi co spoznala niekde cez jej plavecke meetingy a my sme sa vybrali na lov..popozerali sme okolo 8 domov, celkom fuska, ale zaujimave.. zistila som ze ludia roia neskutocne vela veci aby predali dom..daju do mikrovlnky vanilkovy extract aby to vonalo akoby piekli cookies, a podobne :) chytre, musim povedat:)

Potom sme cez drive-thru zobrali nejake jedlo do auta, a slo sa na posledne dva domy.. potom sa prislo domov a naplanovalo sa co sa ide robit vecer.. nakoniec sa mamca rozhodla ze nas zoberie do kina, tak sme sli ja, sestra a otec na komediu menom Hallpass, a mamca so sestrou sli na nejaku detsku rozpravocku, ako povedali potom, chutne to bolo:) mali sme aj popcorn, a ako ho naserviroali bolo vane odlisne od toho co som videla.. dali nam medium velkost, cize velke ako kybel u nas na slovensku( neviem si predstavit velkost large) a navrch nam dali maslo pre lepsiu chut.. no ake to bolo? cudne.. strasne cudne, nie som na taketo zvyknuta, ale po par hrstiach mi to zacalo aj chuit..problem ale bol ze este nebol ani zaciatok filmu a ja so uz mala vyzrate pery od tolkej soli ako to ja vzdy zvyknem :) klasika... sestra sa so mnou nerozpaval cely film, aj ked som mala nejaku otazku tak sa neobtazovala mi na to odpovedat.. po skonceni filmu, ktory bol podla mna celkom v pohode, sme sli do DairyQueen, najlepsie miesto na vyrobnu zmrzliny:) sesra sedela nasrata v aute, nikomu nepovedala ani slovo, otec jej pokazil objednavku tak bola este viacej zduta a nasrata a nikto nevie preco.. cely vecer, vlastne cely den sa so mnou nerozpravala, aj ked som sa snazila nadviazat rec na hocico.. uz sa to snazim nevnimat aj ked ma to dost rozculuje.. predtym ako som sa nastahovala do ich rodina, vraveli mi kamosky ze mckenzie je strasne stastna a vytesena cela ze k nim idem byvat, ale ako vidim, neviem ci to vysloz jej ust vlastne niekedy.. prve dva tyzdne bola milucka, a ako uplnylo trosku casu, zacala ma brat ako vzduch.. s mamcou som sa o tom rozpravala, povedala mi ze problem v tom z jej chyba otec ktory zije v tomto state, teda 7 hodin od nas, a ze chce byt posledne mesiace tri, ktore jej zostavaju v jej povodnom dome, v mojom meste kde byvam, tak ma posledne mesiace s jej kamosmi, a ja viem ake to je.. nehala som svoj cely zivot pred uz skoro 8 mesiacmi a odisla som.. tiez som chcela byt posledne mesiace s kamosmi, ale toto je uz naozaj extrem.. aby si ma nevsimala cely den, aby sedela nasrata v rohu? .. citim sa nepotrebna, left out, a totalne naviac..


dalsi den, teda vcera/pondelok/, sestra mala navstevu skoly kde by chcela studovat a ja som ostala doma aj so sestrou... neskor sme sli na navstevu do jednej rodiny, kde byaju dve matky, kore vychovavaju svoje-dokopy 8 deti, a moja mamca zistovala od nich ake je to ked vlastna matka uci vlastne deti doma, takze nechodia do skoy.. stravili sme u nich asi 3 hodky konverzacii, zlate maminy :) vela deti a hluk sice, ale sranda :) jeden chlapec behol so smiechom a s radostou do izby a drzal nieco za chrbtom.. ked sa ho mamina spytala co ma tak ukazal ze chytil holuba :) ked som tam stala prekvapena, jedna mamina z nich mi povedala vitaj na farme :) sranda bola :))

potom sme sa vybrali do jednej dedinky, Amish Town, to je mesto kde ludia ziju uplne starym sposobom zitia,cize bez elektriky, maju lastne farmy a maly obchodik, kde predavaju rozne cukrovinky, domace cestoviny, med a taketo veci :) bolo to vazne zaujimave.. obsluhovala nas jedna pani s cepcom na hlave, v zastere a s velkymi okuliarmi na ociach.. strasne mi to pripomenulo slovensko, ako keby mala nejaky kroj na sebe.. mile to bolo:)


Po rozluceni sa, sme sa vybrali naspet domov,kde sme si nasli nieco na veceru a uz me iba pozerali filmy.. sestra ignor, ako vzdy.. a aby som nezabudla, predtym som sla na policajnu stanicu, kde ako som spominala pracuje moj hostdad, takze ma predstavil vela ludom, videla som nejake zbrane, mala som moznost vidiet a ovonat marijuanu, kde iba ked sme otvorili dvere som citila cudny zapach.ked som sa spytala co to je, tak sa na mna hostdad pozeral ako keby som bola neviem odkial, neveril ze som v zivote necitila marijuanu.. :) sranda.potom sme sli na obhliadku policajnym autom po celom meste skoro, vyskusala som si sireny v aute, pocula som cez vysielacku nejaku action, kde jedna pani volala ze ju znasilnili, ale potom z toho vyplynulo ze chcela iba jazdu od policata lebo jej nezvysilo na autobus.. potom niekto rozmlatil doslova baseballovou palicou auto niekomu, tak posielali na postihnute miesto policajtov a celkom sranda ked pouzivali zvlastne znamenia a slova na to aby to len ludia od policie mohli rozlustit :))


neskor vecera doma okolo 9tej vecer, a unavena som este volala s Dominikou, baba z banskej bystrice ktora teraz, v tuto hodinu cestuje do mojho statu kde sa s nou aj s governerom rotary stretnem v piatok a ideme do AquaParkuuu!no krasa :) .. poviem vam, dominika, to neviem ako sme my dve bez seba mohli zit.. nase starosti, ktore nikto nechce pocuvat, vsetko si povieme...chce sa nam plakat? zavolame si a sme silne.. proste dvojka :)


Dneska, v Utorok, sme boli rano pozerat posledne dva domy, ja som dneska skypovala s maminou, s nejakymi spoluziakmi, a robila som si poriadok vo vlastnej hlave..rozpravala som sa s hostmom, premyslala som nad vela vecami.. Premysla som nad tym co budem robit ked skoncim strednu..premyslala som co mi tento rok dal a co mi vzal.. nad tym, aka je to neuveritlna prilezitost, pre mna dospiet..ako sa ucit na vlastncyh chybach a ako uvazovat, ze niekedy je lepsie nechat veci tak ako su, nezatazovat sa s nimi a neriesit neriesitelne..


"Pretoze ak nieco nema riesenie, nie je o problem..je to iba prekazka ktoru musime prejst cez vsetko co s tym nesie.. "



Pretoze som iba na zaciatku svojej cesty.

Budte stastni,

Vasa Katy :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára