nedeľa 27. marca 2011

afetr weeks and weeks of school, spring break! :)

Po dvoch uzastnych vikendoch a pred zacatim dalsieho treba doplnit co sa deje v mojom svete. Pohodlne sa usadte a citajte J



Prvy vikend som mala perfektni.. cestovala som s mojim councelorom, jednou pani z rotary a s Audrey na conferenciu s mojimi uzasnymi vymennymi studentamiJ a ja to milujem… ked vzdy vstupim do hotela a ked niekoho zbadam, ten usmev, ktory si s mojimi anjelmi vymenim, a to objatie po dlhej dobe bez nich je na nezaplatenie.. my sme pre seba ako rodina, sme tu jeden pre druheho ak sa nieco kazi a ak sa nedari, staci ak ideme na skype, a nachvilku si zavolame.. situaciu, v ktorej sa momentalne nachadzame nevie pochopit vela ludi, my vieme. Pametam sa ked sme iba zoznamili, a vsetci sme sedeli v jednej miestnosti s otazkami ako sa mame a odkial sme... pozerali sme sa nemo na seba a bali sa nieco povedat, ved preboha, my sme sa nepoznali a s nasou anglictinou to bolo viacej ako nemozne.. ale na zaciatku druhej conferencie, vsetko uz bolo jasne.. pochopili sme, ze z nas budu priatelia na nekonecno a este aj dalejJ ludia z mexica, spanielska, danska, finska, brazilie, argentiny, chile, polska, thajska, ciny, talianska a mnohych dalsich krajin sa mi stali rodinou.. a takako sa vzdy zabavame, aj teraz sme nesklamaliJ



V prvy den, hned po prichode sme sa vsetci posadili ku ranajkam, lebo sme mali vazne malo hodin, bolo pred osmou rano..povecsina z nas cestovala vacej ako 5hodin, kym sme sa dostali na urcene miesto s nazvom The Plaza Hotel.. to uz ako paradne znie ze?:) po par salkach kavy, pribehov ktore cakali na porozpravanie z mesiacov kedy sme sa nevideli a po nejakych tych slzach stastia sme sa pobrali do miestnosti, kde sme uz vopred mali stanoveny program.. aby som nezabudla, predtym nas porozdelovali do izieb, ja som bola na izbe s Margot, vtipna, malicka blondinka s uzasnym prizvukom z Francuzka, a s jednou holkou ktora sa chysta na vymenu do Francuzka.. tak. Potom sa slo na uvitaci meting s outbandmi a Inboundmi, teda s vymennymi studentami a studentami ktori sa chystaju do inych krajinJ po 3 hodinovom meetingu, ano trojhodinovom, sme sa vrhli na obeeed! A nemyslite si ze stale jeme, ale aj pocuvanie incyh ludi vas vystavi a vyhladujeJ po obede sme mali take male vytvorene skupinky ludi, kde sme zodpovedavali otazky polozene ludi ktori idu cestovat na vymenny rok do zahranicia.. takze najprv sme mali len take vseobecne otazky typu ake to bolo ked ste sem prisli, kedy ste mali homesick casy, aky bol prvy den v skole, co je vase ajoblubenejsie jedlo z ameriky, mate na slovensku bicykle, spievate si americke pesnicky po slovensky a tak dalejJ niekedy som nerozumela ako sa ma ludia mozu pytat na take blbe otazky, ale potom som pochopila.. ja som skoro na konci vymenneho pobytu, ich to iba caka.. boja sa vsetkeho, aj toho o com este nevedia.:) po tychto malych skupinkach sme sa rozdelili na zeny a muzov do oddelenych miestnosti a rozpravali sme sa o problemoch nie urcenych pre usi opaceho pohlavia.tuto cast vam neham na to, aby ste si domysleli :)



A konecne, po tchto vsetkych meetingoch konecne prislo na zabavu:) zacalo sa to tym ako nas zavolali podla mena, posadali sme si za stoly a kazdemu jednemu pridelili ulohu co bude robit na vecernej talent show.. akoze super, pred mesiacom sa nas pytali co by sme radi robili, kazdy tam napisal tanec a spev, ved nieco dovtedy vymyslime.. lenze to sa nestalo, kazdy na to zabudol a kedze zmeny sa nediali, nevedeli sme co sa bude diat..lenze to sa chvilu neriesilo.. riesilo sa spievanie pesnicky, ktora bola napisana presne pre rotary, par tyzdnov dozadu... je to vazne super pesnicka, trosku taka country by som povedala, lebo podla toho co sme to my spievali bolo mozne v tej pesnicke najst akykolvek zaner, takze si moc nie som ista do akej kategorie to zapada :D aj toto je cast pesnicky :)



“Thank You for this chance,


Now I've learned to see,


Because of you and Rotary,


I am the real me...”



“We are the world, We are the children,


We are the one who make a better place so let’s start giving..


There’s a choice we’re making, we’re saving our own lives,


It’s true we make a better day, just you and me… “




.. po niekolkych nacvikoch pesnicky sme sa vsetci posadili na stolicky do miestnosti na nacvicovanie programu.. 7 ludi z 24 sa zodohli a isli sa naozaj pripravovat. My sme tam sedeli a smiali san a tom ze to proste bude na nic, vd my nemame ziaden program.. tak sme sa rozpravali a robili kraviny.. neskor nam zacao pripalovat, kazdy totizto musel mat nejaky program.. ja sama som nevedela co budem robit, ale msela som tancovat, lebo to som uviedla v registracii pred asi mesacom dozadu.. lenze ako som spominala, vseci na to zabudli:) pozrela som san a stolicku vedla mna, tam sedel Jonas, chalan z Danska a tak som sa ho spytala ze co ide robit.. on mi iba vravi ze nic, sam nevie co spravi.. tak reku pozeram, obidvaja mame uvedeny tanec, tak sa ho pytam ze mozeme tancovat spolu.. a tak sa aj staloJ tancovali sme cha-chu a wales.. na to, ze sme to vymysleli za menej ako polhodinu, nam kazdy hooril ze sme mali najlepsie cislo zo vsetkych.. a aj mne sa to pacilo.. vsetko sa odohralo po veceri, cela tato talent show.. na veceru sme sa nahodili, naozaj pekne sme sa obliekli, baby boli krasne a chalani fesaci:) nakoniec sme si na seba dali rotary saka, ktore su uz z polovice obvesane pripinakmi a blbostami ktore nam pripominaju roznych ludi a situacie.. pripraveni sme sli na veceru.. rotariani nas podelili ku stolom, takze kazdy vymenny student sedel pri stole s ludmi ktori idu do zahranicia, s ich rodicmi a nejakymi rotarianmi.. ja som sedela pri stole s chalanom co bol na vymennom pobyte v ceskej republike.. ja ho poznam uz z druheho meetingu co sme kedy mali, ja si s nim mam vzdy co povedat :) je to uzasny mlady muz, ktory chce mat v dome europske okna !:)



Po veceri sme sa postavili a doslova usli, lebo sme sa muesli pripravit na talent show.. obliekla som si na seba saty, obula cizmicky a slo sa na posledny nacvikJ moj partka mal oblek, normalne som bola hrda ze je to moj partner! Fesaci sme boli ;)


Boli sme hned treti v poradi a tancovali sme na hudbu z filmu Twilight, lebo to bolo krasne a pomale a vedeli sme ze nam to vyjde uzastne J a aj vyslo.. vsetci nam tlieskali, a na to ze sme to vymysleli za menej ako pol hodku, bolo to chutne J


Po odohrati celeho programu, teda celej talent show sme mali diskoteku, kde moja izba teda nevydrzala dlho..sli sme do izby, kecali sme a smiali sme sa, lebo sme vysvetlovali tej holke co ide do Francuzska, ze ake to bude prve dni, aky je kulturny sok a bola sranda J zaspali sme okolo 3tej rano, a kedze bol budicek na 7am kedy boli ranajky, zobudili sme sa viacej ako unavene J potom nasledovali uzasne ranajky, nejake meetingy a najhorsia cast vsetkych konferencii, lucenie.. zase sa nebude vidiet na 2 mesiace,a kedze ideme mat v aprili poslednu konferenciu, je to o to tazsie.. neviem si predstavit to lucenie v aprili, vlastne ani nechcem..nechcem na to ani mysliet..


Move on.



Na caste z konferencie sme sli v aute ja, Polka, Swedka, Brazilcanka a chlapec ktori ide do juhoslavie, plus jeho rodicia J zastavili sme sa v Starbuckse, cestou som sa super porozpravala s babami a ked som dosla domov, cakalo ma neskutocne vela ucenia.. bol to predposledny tyzden v skole, takze essay, testov a projektov nad hlavu…



Cely tyzden som chodila s babami do posilky, mali sme aspon dvojhodinovy pokoj od skoly a od vsetkych problemov.. poviem vam ze ak si myslite ze skola v amerike je omnoho lahsia ako na slovensku, nie je to Pravda.. isce je tu lahsi pristup k uceniu, ale kolko som ja mala toho robit za posledne dva tyzden skoly, teda posledne dva tyzdne 3 stvrtroka, bolo toho neskutocne vela..



Kedze som bola na sociologii s brazilcankou, rozhodli sme sa robit spolocny project.. mali sme vymysliet experiment kde sme mali zistit nieco o spolocnosti v ktorej zijeme,mali sme prijst na nieco vtipne, a take co ludi nachyta J


A tak sa aj stalo.. sli sme do troch roznych restauracii, teda dvoch, tu tretiu sme “akoze” navstivili.. a ako sme boli v restauraciach, snazili sme sa objednat si jedlo v slovencine a spanielcine.. ja som naucila Audrey nieco v slovencine, takze nam to slo vazne ajn..lenze problem bol v tom ze v prvej restika bola servirka velmi drza neviete si predstavit.. bliakala na nas, lenze sranda to pre nas bola, lebo my sme sa robili ze nevieme po anglicky, tak jus lo vyrutit J skusali sme ludsku trpezlivost jednoducho J a bola to sranda.. J



Cely vikend som stravila s brazilcankou a belgicankou, lebo moja rodina bola odcestovana, ja som nemohla odist s nimi, mala som toho neskutocne vela na plane, takze som nad odchodom ani nerozmysla… piatocnu noc som stravila s Jordanne(Belgicko), pozerali sme nejake filmy, napisala som si u nej doma essay, pokecali sme si, smiali sme sa neskutocne a nakoniec sme od vycerpania z celeho vikendu zaspali.. rano davaj sprcha a pak sme sli do jednej z restik, a pak ku Audrey na dom J tam sme pozerali asi zo 4 filmy, pozerali sme aj paranormal activity 2, poviem vam ze som sa vazne bala :D sme sa vsetky tri este aj s malym psom drzali za ruky a jeho za labky, baby vrestali a ja som si zakryvala oci vankusom .. no co, starch J


Kedze Audrey nevie varit a boli sme doma s jej bratom 25 rocnym ktory nebol na veceru doma, reku ze si ideme nieco navarit J lenze Audrey doma nic take pomerne zdrave nemala, tak sa vsetko robilo v mikrovlnke.. inak tu mozem najst tolko veci co su uz preduvarene, iba to supnem do mikrovlenky a je to J sice nezdrave, niekedy ale chutne.. tento pokus nebol chutney, jedine co bolo dobre bola ryza zo sacku J) ale nebojte sa, nezostali sme hladne, dopucili sme sa zmrzlinovym kolacom ktory stal za toJ


Po akom takom obede sa slo do potravin, take velke nieco ako tesco, a balili sme ludom nakup, za co nam davali peniaze, lebo ludia z kostola kde chodime na take meetingy planuju ist do jedneho statu v amerike aby pomahali ludom stavat domy po tom, ako im to zaplavy vsetko zobrali.. proste ti ludia nemaju dokopy nic.. takze ludia z mojho mesta sa snazia pomoct aspon takto a je to naozaj uzasne.. robia co sa da..



No a potom prisla skvela nedela, kde som sla poobede hned ku mojej prvej hostfamily, lebo mamca mala narodeninovu party kde ma pozvala.. uz ked som vosla, tak ma kazdy stiskal, a poviem vam, ze mi strasne chybaju.. moja rodina teraz je super, s hostmom si rozumieme super, stanovili sme si urcite pravidla ako co chodi v dome a tak, sestra ziarli na mna strasne, takze robi zo vsetkeho sutaz, ale nejako sa to snazim nebrat vazne..a ak som nespominala, rodina sa mi stahuje, takze rozumiem ze si chce sestra uzit kamaratov, takze moc jej do cesty nejdem.. a aj tak, nikdy skoor nie je doma..povedala by som ze sa skoncilo obdobie “honeymoon” a vsetci su taki ako normalne su J a su vazne zlati, len niekedy mam pocit ze nie som doma.. nemam ten pocit ako ked som vosla v nedelu na party mojej mamci a bola som s nimi.. mozno som s nimi kratko na to aby som to dokazala posudit, ale uvidi sa ;)



Maly sme uzasnu veceru, predjelo, kecali sme bolo to uzasne.. ako stare casy, pred pol rokom dozadu :)





Pondelok sa slo do skoly, namahavi tyzden ase pred nami.. stredu nam nakydalo neeeskutocne vela snehu, takze nam dali snow day off.. padlo to uzasne.. prisli ku mne nejaki kamosi, sestra robila waffle, tak bolo to take kao keby nedelnajsie rano:) pohodicka vsade, relax.. posledne dni, teda stvrtok a piatok sme mali finals, takze ucenia kopec.. ked sa to vsetko skoncilo, v piatok sme vyrazili na cesty.. slo sa do Iowi, do mesta waterloo J zacali sa totiz jarne prazdniny J komu je najlepsie? Mne! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára