nedeľa 14. novembra 2010

Teach me how to Green Bay Packers :P

a zacinam pisat. jeminenku kolko toho zase bolo! v dobrom, v dobrom:)

najvecsia udalost? orientation meeting v Green Bay s mojou rotary rodinou a stretnutie s International prezident of rotary:)

Zacalo sa to vo stvrtok rano, ked som nesla do skoly a tym padom som vymeskala vsetky testy ktore sa pisali po uzatvoreni prveho "term" zo styroch... o pol 9tej ma vyzdvihla mojho officera manzelka, v aute uz aj s Audrey/vymenna z brazilie/.. cesta tam trvala asi 45 minut, ale mala som to celkom pestre, lebo kedze ja som mala prvu "real" chorobu v amerike, tak mi do smiechu moc nebolo.. ustavicne kaslanie, bolesti hlavy.. vikend pred tym som lezala doma od stvrtku do nedele, lebo som lezala v horuckach a s cajmi pri posteli.. hej, niekto by si povedal super, som doma, konecne nemusim ist do skoly, ale poviem vam bolo to strasne.. a ked som mala prvy den horusku, to som planovala ze idem na flu shot, zaockovanie sa proti chripke.ina sranda, ze?:) ale vratme sa k veci:) ja s Audrey sme prisli medzi prvymi na hotel a ked sme si zobrali tasky, tak sme sa ubytovali na izbach..potom som pocula prichadzat nejaku bandu deti a hned som vedela ze su to ti moji vymenni, tak som vyletela z izby a vrhla sa na nich.. hej.ako keby sme sa nevidela pred 10 dnami na konferencii:) ale co.. su to moji najoblubenejsi priatelia a ani si neviem predstavit co by som bez nich robila.rovnake probleny, rovnake starosti a rovnake osudy cely jeden rok:) kto by ich nemiloval:))



ked sme sa ako tak zlozili, sli sme do velikanskej miestnosti kde sa odohravalo skoro vsetko, za tento jeden den, co sme mali konferenciu...hej.konferencia to bola, nebolo to ako orientacny meeting.no.cely cas sme museli byt spolocensky obleceny, formalne veci na seba. to znamena slusne nohavice, ziadne rifle.ziadne tricka s napismy, bluzky, kosele a kravaty.a preco? lebo to nebola hocijaka konferencia, bola to konferencia s governorom rotary distriktu vo wisconsine, a bola to sanca spoznat inetrnational prezidenta rotary... po cely cas sme mali na sebe blazers, cize rotary saka, ktore uz mame ovesane roznymi odznakmi:) predtym ako sa zacal podavat obed sme dokopy nic nerobili, iba sme kecali a smiali sa :) no tak grupa 25 vymennych, jasne ze nebude ticho..ale nikomu to nevadilo, lebo kazdy niekde behal a kzdy sa s kazdym vital..bola to sranda... sme sa objimali a rozpravali ako dlhorocni priatelia.. pritom som ich videla 5 krat dokopy..ale to by ste museli zazit.. museli by ste zazi8t ake je to byt iba par kart s udmi s ktorymi si sadnete hned na prvy raz, s ludmi ktori su strazni, na pol americki anjeli z celeho sveta:) je to perfektny pocit stretavat sa spolu.. vzdy si toho mame tolko povvedat!!:P
no.davaj sa trosku ukludnit a priitat sa s prezidentom.. odfotili sme sa s nim vsetci, ako jedna hromadna fotka v sakach, tak uz vazne seriozne sme vyzerali ako vymenni studenti..konecne ze?:D .. potom sme si kazdy podali ruku s prezidentom, btw jeho meno je Ray, podali sme si ruky s jeho manzelkou..su velmi simpaticky par, a kolko nam toho porozpravali, to co zazili, to je neskutocne:) jeden pribeh z Afriky, druhy pribeh z Canady, a tie ostatne z kazdeho kuska zeme.. poviem vam, ze ten chlap co robi pre rotary je neskutocne.. vsetci rotariani davaju do svojej roboty neskutocne mnozstvo driny.. ale ako povedali a stale aj hovoria, nemozu si predstavit nic lepsie ako usmev ktori vidia na kazdom vymennom studentovi.. a ja im verim.




ked sme sa pofotili, poprosila som Raya, aby mi podpisal moju sadru, co mam ano, este stale na ruke :/ .. potom ma tam este zo 4 krat s nim pofotili, lebo ze si nepametaju vymenneho studenta ktory by mal sadu a ktory by mal podpisanu tu sadru od prezidenta, tak som celkom aj rada ze mam tu sadru:) bohvie v ktorych novinach budem :D clovek nikdy nevie :D


.. po paradnom predpoludni, sme si sadli na obed, pokecali s ludmi pri stole, kazdy vymenni sedel inde, aby sme spoznavali novych ludi.. vopred sme mali objednane, co budeme mat na veceru, sme to museli objednat tyzden pred konferenciou.. ja som mala na obed pastu primavera, veru paradna a na veceru stuffed pork loin, to bolo uplne odlisne od toho co som cakala..ale nepredbiehajme:) teda ja :P .. po obede sme bezali nasadnut do autobusu, lebo sme sli na exkurziu po lambieud field, kde najznamejsi hraci americkeho futbalu v amerike hravaju futbal.. GREN BAY PACKEEEEEEEEEERS! poviem vam to bola co za pecka! vidiet vsetko! teda okrem locker rooms, cize okrem satni, ale to bola pecka.. videla sme neskutocne vela.. pofotili sa na milionpetsto miestach :) proste to bolo perfektne:) nakoniec sme sli do shopu s green bay packers vecami a tam som veru ponachodila veci od vymyslu sveta :D od green bay packers lizatok, po green bay packers spodnu bielizen a ceruziek.. a co za to chceli ludia v obchode, cena nehorazne!.. viem viem,.. green bay peckers are awesome, ale viem si predstavit veci co by take drahe byt nemuseli.. napriklad za jeden odznak pytali 20 dolacov.. odznak velkosti mojho nechtu.. no tak sme teda velku trzbu neurobili :D vlastne ani nie som ista ci si niekto nieco kupil :))

po uzasnom zazitku sme sa za tmy vratili do hotela a slo sa na veceru:) na vceru som teda mala stuffed pork loin, kind of good :) no. a po veceri sme mali asi 4 prezentacie, boli velmi zaujimave, ale povedzme si pravdu, ked sedite 2 a pol hodiny pred prezentaciami a pred roznymi prihovormi uz aj by stacilo.. ja som zacala kaslat, lebo som mala sucho v krku, tak som odisla na chodbu kde som kaslala este asi 20 minut :D potom som sa upokojila a vratila som sa..

inak pametate si ked som naspisala na blog ze mi krvacal nos v prvy tyzden ked som bola v usa? tak presne tak isto, teraz pred konferenciou mi krvacal a ked osm bola na konferencii, cize po veceri, ked sme vsetci boli v jednej miestnosti, ja som si pretrela nos a zrazu kukam ze krk.. tak som utekala na taolety a hned pozeram, ze krasa.. stvrdla som asi 15 minut v kupelke, kym sa mi vsetky cievy a vsetko cez co prudi krv, upokojili.. potom som sa vratila do spolocnej izby a sranda pokracovala :D sme sa fotlili, vtipky rozpravali a proste stale kecali:) potom sme dostali ako Bad Time Snack:) oreos, cupcakes a tortu :) no nemilujem rotary? jasne ze ano:D


.. o polnoci sme mali vecierku, lebo nechceli nas nehat blbnut na hotely kde bolo asi milion dalsich ludi.. tak sme sa vsetci rozpustili, a slo sa este trpchu buntosit po izbach, ale len mierne..sme sa este rozpravali..ked sme nakoniec s babami zalahli v mojej izbe, pozicala som POlke iPOd, a ta sla hned na fcbk.. potom iba sa zavrela v kupelke a bola tam hodne.. som sa potom spytala bab ze ci nevedia co je s nou..ked ale vysla z kupelky, tak sme sa jej spytali, a chuda jej chalan v polsku je vo vztahu s nejakou inou babou, tak plakala a mali sme co robit aby ju ukludnili.. verte mi, je to tazke.. mat chlapca v "domovine" a byt od neho na tisicky kilakov a mil vzdialena.. ale zvladamae:) ja osobne mam stastie na chlapca, ze je taky aky je, lebo tato polka to ma teraz tazke.. nejdem klamat, nie je stastna, je homesick.. ale snazime sa ju udrzat ako tak v nalade:).. no. a to ked sme uz vsetky upokojili, tak sme volako zalahli a zapslai.. vstavali sme o pol 7mej, davaj sprchu a ranajky:) inak za sranda. sme zisli na ranajky dole do kafeterie, a tam davkovac na vafle:D normalne cesto sme si mohli nabrat do pohara a vyliat to na uz rozpalene panvice kde sme si to sami otocili a sami pripravili ako chceli.. mali sme na vyber aj dat si spravit omeletu z coho sme chceli, ale sme mali na vyber donuts, to su take tie vyprazane sisky, ktore su uplne strasne pre zdravie, ale raz za cas preco nie :) ja som si dala veru toast s dzemom a potom este trosku ovocia, donutku a kavu s mnliekom:) uplne krasne ranoo :) ked sa kazdy napapame hned je lepsie den, a nie?:)) . ked sme dopapali a rozlucili sa s vymennymi studentami, uz sme len my ostatni zanasali nejake veci do auta a potom sme cakali 3 hodiny na governera, kym nejake papiere porobi.. audrey sa hrala s iPhonom, ja som kecala s jednym americanom, Justin, ktory bol na vymennom pobyte v cechach:) a nie nerozpravali sme sa po cesky, len niekedy som nejaku frazu hodila ze ci pochopi.. napriklad vole :D a pochopil chlapec, veru mal paradny rok.. sme kecali prisamvacku asi 2 a pol hodiny.. o vsetkom moznom.. o chlapcoch a dievcatach:), o zivote, o vysokych skolach, o rotary a vymennom pobyte, o ludoch, o vsetkom, o dzinsoch, o jedla a kave.. o vsetkom:) a citila som sa perfektne..


ked sa Steven, governom rozhodol, ze uz sa ide:), sli sme s jeho dcerou ktora precestovala asi cely svet a ma len 27 vybrali so vsetkymi habami ku autu.. on isiel v druhom aute s jeho sestrou a stretli sme sa v restike kde sme isli na dalsie ranajky, lebo oni moc nejedli rano.. tak si predstavte, ze do mna napratali pohar dzusu,omeletu plnenu syrom, slaninou a zeleninou, ranajkove zemiaky pecene a este aj bananovy muffin..poviem vam, ze som skoro praskla:D v aute som odfukovala ako sa dalo.. bola som rozvalena na zadnej sedacke, tak som mala co robit aby som sa tam zmestila :D .. ale aj tak.sme celu cestu zase kecali so stevenovou dcerou, ta byva v Miami kde studuje a inak na tejto konferencii dostala Paulove Ocenenie.. proste to sa nedostava len tak.. pracovala ako dobrovolnicka aj s Justinom v rotary a aj na roznych inych miestach po svete.. skvela baba.. a uletena maximalne:) ze ci sme si sadloi? jasne!:)

ta nas zaviezla teda domov, a som normalne bola prekvapena ze trafim ku svojmu domu s niekym inym ako s mojou mamci za volantom:) hostfather mi privital a po malom spanku som sa vybrala hore a zdriemla si asi hodinku.. keby som sa nesla pacnut do posetele tak chodim po dome ako mrtvola..vazne!!:)


vecer som vstala, mali sme par minut pred vecerou, tak akurat.. ja som moc nejedla, lebo ma slo stale roztrhnut..ale mala som troska, lebo sme mali dusene masko so zeleninou, tak zase..nedajte si:D potom som im pomohla s riadmi a vsetkym okolo kuchyne a slo sa kukat trosku telku.. ja som im povypravala vsetko, co a ako bolo.. a vecer unavena viacej ako ked som prisla som sa osprchovala a zalahla do postele :))

rano davaj do skoly, kde som pisala test zo spanielciny, kde som sa niiiiiic neucila! a dneska, v pondelok mi ho dala profesorka opraveny a ze Acko, 97%.. neverila som vlastnym ociam!:P

no.piatok.cely den v bolestiach hlavy,vazne neviem preco.. vecer ma aj abby volali do kina, ale to ako by som im tam asi odpadla.. tak som si pekne po skole urobila cajik, sadla do pracovne na kozenu sedacku a otvorila knihu.. precitala som za ten vecer asi 110 stran a docitala som aj uspecne knihu.perfektna.odporucam.. Dear John sa vola:)


inaaaak! som v piatok mala novy rozvrh, lebo sa mi skoncil prvy"term".. tak som mala prvy hodinu food and nutrition, potom anglina a spanielcina zostava, a nakoniec art class... pane boze, ved ja som nikdy nemalovala serizonejsie ako omalovanky s nejakymi malymi detmi! to bude srandovnych 9 tyzdnov:P a normalne mi dali aj serizony skicar :O


tak.sobota.do krasy som sa vyspala, rano sa prebudzala s penickami z iPodu a uvedomila si, ze nejako ticho je doma.. hostmom sice bola odidena na nakupoch, ale deti nehukali ako normalne a ze to co.. som sla dole a vsetci prec.. tak som sa najedla cerealii a davaj sa ogabat a oddychovat. este stale som bola vystavena z konferencie:D vzdy sme taki.vsetci:).. potom prisli vsetci, boli v svieckarni, tak mi vsetko rozpravali male, ze fest suprovo bolo:)) kupili mi po ceste cookie, tak zase som len jedla:d zrazu sme si sadli pred telku a aha bolo pol 1nej a oni hladni..ja som mala ranajky a cookie, takze ja som nehladovala, ale co by mi zase nenalozili, lebo vravia ze nic nejem:D tak zase som mala obed.. polievka.perfektna..trosku stiplava, ale vynikajuca.. no. a zase som bola po obede sama doma, ale ako mi povedali aby som si uzila piece and quiet, tak som si uzivala:) radio zapnute, kniha sa citala, cajik sa pil:) otec so sestrami sli do kina na kreslenu rozpravku, tak ja teda doma.. zavoalla som ku nam Jordanne/baba z belgicka, moja spriaznena dusa tu v usa:)/.. aaaaaa doniesla filmy a pozeralo sa.. stiahli sme cez dvdcko ocami 7 filmov.. debatili sme, jedli sme,smiali sme sa a uplne si uzivali.. proste ju zboznujem.je to moj maly francuzsky anjelik:)


o pol 2hej sme zalahli, este kecali a rano vstali za zvuk mojho super hlasneho budika.. napapali sa a stale kecali:P .. pekne kavicka rano s vajickovym toustom a so syrom.. ked spominam syr.prisiel mi balik od maminy.. prebohaaa! vsetko tam bolo! horalky.fialove airwaisky.kastanky v bielej cokolade.syry a korbaciky.EMMA casopis..vsetko! a este aj jojo cukriky.ja ju proste zboznujem:))))))) ak to citas ammi, neskutocna vdaka:) a este som zabudla.som volala s Jakuboooom mojim v sobotu. boze.on je skvely:)


no.po ranajkach sa slo do kostola, kde som pomahala s kavou a jedlom..sranda bola:) kazda sa ma pytal ci som mojej host mom sestra alebo co so mnou bolo 17 rokov, kde ma skryvala:) srandovni ludia:).. aaaaaa po kostole najoblubenejsia cinnost! pecenie tych najskvelejsich kolacikov.. BROWNIEEES! novy recept, ktory som este teraz dojedavala so sestrami a s mliekom:) teda nie tak:D ale ze tie kolaciky som jedla s mliekom a spolocnost mi robili sestry..nie ze som jedla sestry:) ale nikto to asi nepochopil tak pisem dalej :D


pripravili sme veceru, zase sa jedlo.. boze ludia ja iba jem:D ..


chcela som sa v nedelu ucit na najvecsi test a angliny aky som kedy dneska pisala.. ale jasne. zabudla som si material v skole.super.takze dneska v skole mi bolo vtipne na tom teste.. no fajn.. to ak nebude "f" tak budem dakovat vsetkym svatym co boli pri mne ;) dneska veru bolo smiesne v skole.inak neuverite co.prvy v skole normalny skvely obed.. kuriatko, zemiaky, cesrtvy salat.. hej.ale ja osm to nemala..lebo som mala sendwich z domu. no tak hej.stastie mi aj praje celkom:D


a tak som dneska pisala test v skole.po skole teda.od 3.15 do 4.20.. test so 100 otazkami.tak drzte palce:)..hostfather mi vyzdvihol a skoro od hladu som zomrela! hladna hladna.okrem sendwicha a bananu som nemala nic.a voda sa nerata! a to som nejedla od pol 12tej:) tak pekne na veceru bolo: grilovane kuriatko, hneda bio ryza, dusena brokolica:) a potom salatik.. salat som robila ja, bol zo salatovych listov, pokrajanuch hub, paradajok, orieskov, susenych cherries, a plus susene ovocie.. na vrch uz len olej a balsamico ocot.mnam! .. po veceri brownies, cize cokoladovo cokoladovy kolac.. ako ja tu ameriku zboznujem:)


dneska mi inak co prislo.balik od krstnej z londona a konecne dlho ocakavany list od Jakuba.. a viete co vam poviem? ze piste listy! aky je to ohromsky pocit ked mozete vidiet pismena ktory vlastnorucne napisal niekto koho milujete.. ked to mozete chytit do ruk a ked to mozete citat znova a znova.. ked citite ten list v rukach.. nie ako posta alebo mail na fcbk alebo na gmaily.. proste to bolo krasne... a ta krstna? to som necakala.. kadeco poposielala:) uplne zlata!:) krsTnaaaa! vdaka moc!:))) a Jakub, ty zacni pisat listy a posielat mi ich kazdy den :P


a teraz tu sedim, a konecne dopisujem posledne vety:) dalo mi to aj zabrat napisat teraz blog.tolko veci a aha kolko z toho bolo riadkov a pismen a slov!:)

Lubim Vas, v usiach s talianskymi pesnickami od mojej Mati z Italie:)
Baccio:*













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára